Tuesday, August 17, 2010

i'm sorry!! T_T

Situasi : Dalam perjalanan pulang..
Cuaca : hujan renyai²..
Lokasi : Dalam kereta yg bergerak maaanyak pilan..

sedang aku asyik mendengar celoteh DJ di radio..
dan hujan turun renyai2 yang agak lebat.. aku cuba menikmati suasana tu..
ya.. nyaman walau ada sedikit stress sbb jalan jammed..
mata aku tertumpu pada sorg gadis berbaju kurung (mungkin) 
dan bertudung biru dlm kete myvi kat seblah..
tp bkn aku nak cite pasal awek tu.. lepas je peristiwa2 manis tu berlaku.. tiba²..

GedEeGaaaaNNGGGGggG!! terasa bagaikan berada di atas sebuah kapal layar.. kereta aku terayak ke kanan!
ohhh~!!! shhiiittt!! aku tros bg signal benti! aku angkat tgn suruh kete blkg tu benti gak..~
aku tros keluar kete dgn kepala serabut.. hati sakit.. perut agak lapar.. dan tekak yg dahaga..
tros aku besepah2 jalan gi kat kete tuh!.mmg takleh nak sorok dah rasa amarah itu!
sampai2 je seblah cermin drebar tuh aku tros bebel2..
"kak.. cmane bwk kete nih?? org lain pon nak cepat! slow2 la.. jalan jammed! bkn nye boleh laju pon!!.. bla bla bla bla (tapi tanpa sebarang kata² carutan..)..."
akak tu memandang aku lemah.. kelihatan akur dgn kesalahan beliau..
aku tgk bumper blkg aku ok je.. ade la senget sket.. aku rasa clip or tempat skru dia patah..
tapi tak ketara sgt.. malas nak cite panjang aku tros blah masuk kete aku..
aku meneruskan perjalanan pulang..

tgh² jalan tu aku tetibe terbayang muka akak tu masa aku sound2 die tadi..
tetibe aku rasa sebak.. teringat kat arwah mak aku.. siyes!
aku rasa mcm nak patah balik je mintak maaf ngan akak tu.. aku rasa bsalah sgt²!!
aku terbayang kalau la arwah mak aku yg langgar kete org lain..
den kene marah mcm tu.. aduusss.. aku mmg takleh nak bygkan..
aku bjanji walau ape pn ujian yg aku akan hadapi lepas ni.. aku akan pikir baik buruk dulu sblm wat pape..

fuuhhh.. rase mcm ni la entry paling panjang pnah aku tulih..
kerana sesungguhnya aku amat2 rasa bersalah pada akak itu..

kepada akak berkaca mata yg naik X-Trail kaler hitam.. (harap² beliau ada terbaca..)
dan dah terlanggar kete wira kelabu buruk saya itu..
pada kira2 jam 6:30 petang pada 7 haribulan puasa..
di hadapan the mines resort.. saya mohon maaf byk².. saya btl² rasa bersalah..
harap² akak maafkan saya..

Encik big : kita selalu tunjuk kt org lain yg kita ni kuat.. 
tapi kita sebenarnya tau yang kita tak kuat!!

1 comment:

Anonymous said...

mr. big, harap2 kakak tu ada baca....agaknya dah lama dia maafkan anda sbb dia pun salah jgk. Mesti kakak tu tahu yg semua org akan rasa marah kalu ada org lain langgar kereta kita tapi Mr. big lain kali jgn lah cpt melatah ya.... Kereta tu plat T.T ya, mujur bkn T.S hahahahaah sendiri cari ar....