Friday, August 20, 2010

Makcik Oh Makcik....


Tarikh   : 10 haribulan puasa...
Tempat : Sekitar rumah ku..
Masa     : waktu petang lepas balik keje..

macam² kerenah masyarakat berbilang bangsa berbilang kaum.. 
sampai tak terbilang dah haihh..
semua duk pakat gi bazar ramadhan yang sgt² meriah..
semua duk pakat lapar mata..
geng² penjual sibuk duk promot kuih muih or makanan²..
tak ketinggalan jugak golongan non-muslim yg duk join membeli juadah makan malam..
ye la.. time ni je la nak jumpe mcm2 makanan..
aku mcm biase la.. popia goreng ngan sebungkus air..
hari ni rasa nak minum air asam boi plak.. hari² teh bunga pon muak gak..
naik berbunga² dah hati ni.. haha!
ok abis.. chow dari bazar ramadhan..
aku singgah kedai thai plak.. goreng² panas..
nak tapau nasi goreng kampung untuk sahur..
makcik indon yg keje situ punye la ramah..
sambil² duk mop lantai sempat lagi interview aku..

Makcik : "nak.. baru di sini ya?"
EncikBig : "A'aa.. baru jugak la.."
Makcik : "tukang masaknya ke bazar ramadhan.. tunggu sebentar ya.."
 EncikBig : "Takpe².. saya boleh tunggu.."
 
(sambil² aku memerhati pekerja² kilang yg baru balik keje..)
Makcik : "Anak dari mana ya?"
EncikBig : "mm.. Agak² makcik?"
Makcik : "Jawa barangkali.. atau mungkin surabaya?" (kelihatan brader tukang masak dah balik..)
EncikBig : "erk!! bang.. nasi goreng kampung satu ye..."

Ohh.. deennngggg!!!
Nyesal aku suh die teka!!
adeh...
makcik oh makcik..
adakah ku kelihatan seperti warganegara sana?
atau mungkin makcik rindu bangat sama anak makcik di sana??
huuuuu..


EncikBig - lepas ni kalu org tanya aku dari mana kompem aku bgtau tros..

4 comments:

ceylaphotography said...

terbaeekkk..hahahaha

encik big said...

woi! ahahaha.. :p

Anonymous said...

mr big, mmg sesekali pandang tu mcm mamat indon, tapi dua kali pandang ensom gk anak saudara aku ni....nanti balik KB bwk kerepek pisang deh.... windu.....(suapan sbb puji tadi) hehehe

encik big said...

oh oh oh.. siapakah gerangan penulis di atas ini.. mesti ibu nih! kan?
errkk...! mamat indon die bagi.. smpai hati! huhuhuu tp sebbaik ayat second tu cover balik.. sojukkk ajo ati den.. :p